MRM&detachering

Wat betekent detachering voor de MRM professional?

MRM & detachering

u

Wat betekent detachering bij MRM?

De term detachering is niet bij iedereen bekend, vandaar de toelichting in dit artikel.

Definitie detachering

Volgens Wikipedia betekent detachering “het uitlenen van werknemers aan een derde partij.” Uitlenen impliceert dat het van tijdelijke aard is.

MRM&detachering

Vanuit MRM lenen we tijdelijk onze werknemers uit aan onze opdrachtgevers om hen te helpen bij hun uitdagingen. Het merendeel van onze opdrachtgevers bestaat uit gemeentes, provincies en omgevingsdiensten en zijn gevestigd in de noordelijke provincies Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel. 
 
De redenen dat onze opdrachtgevers tijdelijk extra expertise/personeel van ons inhuren zijn divers. Bijvoorbeeld ter vervanging van een zieke medewerker, omdat er extra capaciteit nodig is om een bepaald project af te krijgen, of omdat de gevraagde expertise simpelweg niet aanwezig is bij de opdrachtgever. 

Wat betekent detachering voor de MRM professional?

Al onze professionals hebben een arbeidsovereenkomst bij ons en worden van hieruit gedetacheerd bij onze opdrachtgevers. Dat betekent dat je salaris iedere maand uitbetaald wordt door MRM of je nou wel/niet een opdracht uitvoert bij/voor een van onze opdrachtgevers. 

Samen met jou staan wij stil bij jouw competenties, wensen en ambities om van hieruit een passende opdracht te vinden bij een van onze opdrachtgevers. Wat een passende opdracht is erg persoonlijk, maar inhoudelijk uitdagend, prettige werksfeer en collega’s, zo dicht mogelijk bij je eigen woonplaats dekt over het algemeen wel de lading.

Zodra we een passende opdracht hebben gevonden, gaan we hierover met jou als professional in gesprek en ben jij ook enthousiast, dan introduceren we jou bij de opdrachtgever. Vaak dienen we dan jouw cv en motivatie mee te sturen. 
Is de opdrachtgever ook enthousiast, dan word je door hen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Dit sollicitatiegesprek bereiden we afzonderlijk en samen voor, zodat je goed beslagen ten ijs komt. 
 
Kom je door dit sollicitatiegesprek dan gaat de opdracht starten. Lukt dit niet, dan gaan we net zo enthousiast weer op zoek naar een volgende opdracht. 
De looptijd van een opdracht varieert enorm, sommige duren 3 maanden, andere jaren. Gemiddeld gaan we uit van een looptijd van 9 maanden. Dat betekent dat je de kans krijgt om ervaring op te doen bij verschillende opdrachtgevers. Iedere gemeente hanteert een andere werkwijze, gebruikt andere systemen en heeft weer andere uitdagingen. Hierdoor leer en groei je veel als professional.

Het is belangrijk dat je als MRM professional bewust bent van het feit dat je gedetacheerd bent. Jouw inzet bij de opdrachtgever is van tijdelijke aard waardoor het soms even aanpoten is om alles goed en snel onder de knie te krijgen. De opdrachtgever huurt jou via MRM in omdat je per saldo meer komt brengen dan komt halen. Dat betekent uiteraard niet dat je alles hoeft te weten en geen vragen kan stellen. Het kan soms ook handig zijn om even te sparren met iemand van je MRM-collega’s of een domeincoördinator.
Daarnaast vertegenwoordig je ook MRM op de werkvloer, in feite ben je onze ambassadeur. In deze wereld werkt het zo dat als jij jouw werk goed doet, dit ook goed afstraalt op MRM en daarmee ons imago. Het omgekeerde is dus ook waar. Laat ons daarom weten wat jou helpt om jouw opdracht zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, dan faciliteren we dit!

Veelgehoorde vooroordelen over detachering Veelgehoorde twijfels over detachering

Logo MRM

“Met detachering heb je weinig financiële zekerheid”

Qua salaris heb je met detachering wel degelijk zekerheid. Ongeacht of je wel/niet uren werkt bij/voor een opdrachtgever ontvang je maandelijks vanuit MRM je salaris conform je contracturen. Dit in tegenstelling tot uitzenden waarin je vaak alleen je gewerkte uren krijgt uitbetaald.
Logo MRM

“Detachering brengt veel reistijd met zich mee”

We streven naar een opdracht zo dicht mogelijk bij jouw woonplaats. Iedereen begrijpt dat veel reistijd niet wenselijk is. Mocht het nu voorkomen dat de reistijd boven 1 uur enkele reis is dan gaan we waarnodig in overleg om zaken werkbaar te maken, hierbij kun je denken aan thuiswerken en/of reistijdcompensatie.
Logo MRM

“Ik heb geen inspraak in mijn eigen opdrachten”

Dat heb je bij ons altijd. We gaan altijd voor een win-win-winsituatie, oftewel goed voor jou, voor onze opdrachtgever en daarmee voor MRM. Je kan dus opdrachten weigeren als het onvoldoende aansluit bij jouw wensen.
Logo MRM

"Je bent relatief kort op één vaste plek werkzaam”

Soms korter, soms veel langer, maar gemiddeld kan je uitgaan van een looptijd van 9 maanden. Na afloop van een opdracht bekijken we altijd gezamenlijk of een verlenging wenselijk is (voor jou, opdrachtgever en daarmee voor MRM). Of dit relatief kort is is persoonlijk.
Logo MRM

"Je wordt op locatie niet als gelijke behandeld”

Al onze opdrachtgevers zijn blij dat jij er bent, anders word je immers niet ingehuurd. Vaak word je tijdelijk onderdeel van een bestaand team. Deze teams zijn doorgaans ook blij met jouw komst, maar natuurlijk zullen er altijd mensen/teams zijn die minder enthousiast zijn. Veel hangt ook af van het type opdracht. Ben je een projectleider die wordt ingehuurd om een bepaalde verandering te bewerkstelligen dan is het logisch dat je te maken kan krijgen met weerstand, maar dit is ook inherent aan de functie. Daarnaast heb je zelf ook veel invloed hoe je je functie invult en hoe daarmee de samenwerking verloopt.
Logo MRM

"Je mist de binding met het bedrijf”

We zijn ons ervan bewust dat je meer uren bij de klant doorbrengt dan op het kantoor van MRM. Daarom organiseren we geregeld kennissessies en informele uitjes zodat je ook je MRM-collega’s leert kennen. We koppelen je ook aan een buddy en aan een van onze domeincoördinatoren. Daarnaast komen de adviseurs van MRM ook geregeld langs op locatie, heb je uiteraard bila’s/functioneringsgesprekken en ben je altijd van harte welkom om op ons kantoor in Groningen te komen werken. Geef vooral je behoefte aan, dan kunnen we een hoop faciliteren.

Terugbelverzoek

Mocht je een voorkeur hebben voor wanneer je graag zou worden terug gebeld dan kan je dat hier aangeven.

Laan Corpus den Hoorn 200
9728 JS Groningen

+31 (0) 50 577 1647
info@mrm.nl