Adviseur Sociaal Domein

Adviseur Sociaal DomeinVacature

Introductie

Ben jij een overtuigend adviseur, met affiniteit voor beleid en de wil om impact te maken op maatschappelijk niveau? Werk jij graag binnen een dynamische werkomgeving mét de zekerheid en garantie van een vast dienstverband? Word dan Adviseur Sociaal Domein bij MRM Interim & Advies!

MRM Interim & Advies

MRM telt 52 enthousiaste collega’s en zijn actief binnen het ruimtelijk en sociaal domein van de overheid. De kernwaarden van MRM – nuchter, verbonden en werkplezier – zorgen voor een prettige werksfeer waarin prestatie en ontspanning (kennissessies en borrels) hand in hand gaan.

Wij geloven in de kracht van samenwerken met mensen die bij ons passen. Samen met jou zijn we onderscheidend in de markt op basis van persoonlijkheid en kwaliteit.  De persoonlijke benadering en duidelijkheid, daar draait het bij ons om. We leren je graag kennen en vinden de persoon achter een cv het belangrijkste. Wij zijn benieuwd wie je bent, wat je drijft en waar je naartoe wil. Begeleiding tijdens het gehele traject. 

Functie

Als Adviseur Sociaal Domein kom je bij MRM in dienst, waarna wij samen op zoek gaan naar een uitdagend en bijpassend project bij een van onze opdrachtgevers. Hierin houden we rekening met jouw wensen, waaronder ambities en reistijd. Projecten hebben verschillende doorlooptijden, variërend van 3 maanden tot meerdere jaren. Daarbij werk je op locatie van de opdrachtgever, vanuit huis of gezellig vanuit ons kantoor in Groningen.  

Wil je je verder ontwikkelen binnen jouw vakgebied? Dan kijken we samen naar interessante cursussen en/of opleidingen. Zelf organiseren we eens per kwartaal een kennissessie en koppelen we je altijd aan andere collega’s, waaronder aan onze domeincoördinator Vincent Bergstra. Zo creëren we samen continu toegevoegde waarde voor jou en onze opdrachtgevers. Wil je zelf je kennis delen met jouw MRM-collega’s? Dan zorgen we hier voor!

Onze opdrachtgevers zijn gebaat bij jouw expertise binnen het sociaal domein. Onder sociaal domein verstaan wij alle inspanningen die de (semi-)overheid verricht rond werk, participatie en zelfredzaamheid, zorg en jeugd. Relevante kennis van wet- en regelgeving is hierbij de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO), de Participatiewet, de (Verlengde) Jeugdwet en de Wet Gemeentelijke Schuldhulpverlening.

Wat je precies gaat doen hangt uiteraard af het project en de ervaring die je meebrengt; de onderstaande werkzaamheden kunnen tot de taken behoren: 

  • Ontwikkelen van beleid op één of meerdere beleidsterreinen;
  • Bevorderen van samenwerkingen met organisaties en aanverwante partijen;
  • Schrijven van adviezen en plannen voor (verander)vraagstukken;
  • Vertalen van beleid naar de praktijk en voortkomende beleidsprojecten monitoren,
bewaken en/of uitvoeren;
  • Signaleren en vertalen van interne en externe (maatschappelijke) ontwikkelingen naar strategisch beleid;
  • Schakelen met interne collega’s, stakeholders en aanverwante partijen, zowel in lokale als regionale netwerken.

Functie-eisen

Voor het uitvoeren van deze functie, is dit grotendeels wat jij brengt: 

  • Hbo of wo-diploma;
  • Kennis van wetgeving op één of meerdere beleidsterreinen binnen het sociaal domein;
  • Bekend met gemeentelijk beleid en procedures op het sociale beleidsterrein.

Houd in overweging dat ofwel opgedane ervaring bij een gemeente óf relevante ervaring als beleidsadviseur sociaal domein een harde eis is. Heb je geen van beide? We raden dan aan om eerst te bellen met Linda Kies (06-19494235) om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.   

Aanbod

Natuurlijk hebben we vele leuke en vakinhoudelijke collega’s, daarnaast bieden we:

  • Bruto maandsalaris afhankelijk van je kennis en ervaring conform de Cao Gemeenten (schaal 10 – 11), max. €5372,- op basis van een 36-urige werkweek;
  • Meteen een contract voor onbepaalde tijd voor 24 tot 36 uur per week;
  • 25 vakantiedagen o.b.v. 40 uur waarvan 5 IKB-dagen;
  • Mogelijkheid om (deels) vanuit huis te werken;
  • Individueel keuzebudget (12,33% per maand + max. 5 IKB-dagen per jaar), vrij in te vullen voor salaris/verlof/fiscaal vriendelijke doeleinden;
  • Opleiding/cursusmogelijkheden binnen je vakgebied;
  • Laptop en telefoon van de zaak;
  • Leaseauto (elektrisch) of reiskostenvergoeding.

Sollicitatieprocedure

 We passen onze sollicitatieprocedure aan naar jouw specifieke situatie; zo kunnen we het traject in twee weken geheel doorlopen. 

– Het 1e gesprek voer je met Linda Kies of Rolf Vogelzang (recruiters);

– Het 2e gesprek voer je met Avner den Haring (adviseur) of Robin Broekema (partner). 

Hebben we, na deze twee gesprekken, wederzijds vertrouwen in een mooie samenwerking? Dan ontvang je een arbeidsvoorwaardenvoorstel en teken je uiteindelijk het contract bij ons op kantoor. 

Wil je graag op een van onze vacatures reageren?

Laat je gegevens achter op dit formulier of mail ons rechtstreeks op info@mrm.nl, dan nemen we contact met je op.

Klik of sleep bestanden naar dit veld om te uploaden. Je kunt tot 2 bestanden uploaden.