Beleidsadviseur Ruimtelijke Ordening

Beleidsadviseur Ruimtelijke OrdeningVacature

Introductie

Ben jij een overtuigend adviseur, met affiniteit voor beleid en de wil om impact te maken op maatschappelijk niveau? Werk jij graag binnen een dynamische werkomgeving mét de zekerheid en garantie van een vast dienstverband? Word dan Adviseur Ruimtelijke Ordening bij MRM Interim&Advies!

MRM Interim&Advies

MRM Interim&Advies bestaat uit circa 45 deskundige en gedreven collega’s binnen het ruimtelijk en sociaal domein. Onze opdrachtgevers zijn vooral (semi-)overheidsinstanties, zoals gemeenten, provincies, welzijnsorganisaties en omgevingsdiensten in geheel Noord-Nederland. 

Bij MRM steken we in op een duurzame en gelijkwaardige verbinding met elkaar. Jij bent eigenaar van je eigen carrière; wat ons drijft, is jou faciliteren dit perspectief te realiseren. Dit doen wij door te denken in mogelijkheden. Elke carrière is uniek, net als onze werkwijze. Er wordt meegedacht in ambities, (carrière)wensen en mogelijke kaders. 

Onze collega’s worden ingezet in variërende functies, van strategisch tot operationeel niveau. Denk hierbij o.a. aan adviseurs, projectleiders, programmamanagers en consulenten. Deze schat aan kennis en ervaring wordt zowel bij formele als informele evenementen met elkaar gedeeld, onder het genot van koffie, thee of een borrel. De binding onder collega’s kenmerkt zich door onderlinge ondersteuning en kennisoverdracht. Naast deze interactieve werkomgeving is het bij MRM vooral belangrijk dat je gelukkig bent in wat je doet. Dit betekent een passende opdracht, oprechte betrokkenheid vanuit MRM en een goede balans tussen werk en ontspanning.   

Functie

Als Adviseur Ruimtelijke Ordening kom je bij MRM in dienst, waarna wij samen op zoek gaan naar een uitdagend en bijpassend project bij een van onze opdrachtgevers. Hierin houden we rekening met jouw wensen, waaronder ambities en reistijd. Projecten hebben verschillende doorlooptijden, variërend van 3 maanden tot meerdere jaren. Daarbij werk je op locatie van de opdrachtgever, vanuit huis of gezellig vanuit ons kantoor in Groningen.  

Wil je je verder ontwikkelen binnen jouw vakgebied? Dan kijken we samen naar interessante cursussen en/of opleidingen. Zelf organiseren we eens per kwartaal een kennissessie en koppelen we je altijd aan andere collega’s, waaronder aan onze domeincoördinator Vincent Bergstra. Zo creëren we samen continu toegevoegde waarde voor jou en onze opdrachtgevers.

Wat je precies gaat doen hangt uiteraard af het project en de ervaring die je meebrengt, de onderstaande werkzaamheden kunnen tot de taken behoren: 

  • Het maken van ruimtelijke plannen en de begeleiding van (complexe) planprocedures en projecten;
  • Participeren in of leiden van (gebiedsontwikkelings)projecten zowel intern als extern;
  • Faciliteren, regisseren ondersteunen van ruimtelijke en maatschappelijke complexe initiatieven uit de samenleving;
  • Verantwoordelijk voor procedures voor uitgebreide bestemmingsplannen en vertegenwoordigen van het college en/of de raad bij de hieruit voorkomende bezwaar- en (hoger)beroepsprocedures;
  • Signaleren en vertalen van interne en externe ontwikkelingen naar strategische en tactische beleidsvorming op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling en aanpalende beleidsterreinen zoals Volkshuisvesting/Wonen.

Functie-eisen

Voor het uitvoeren van deze functie, is dit grotendeels wat jij brengt: 

  • Hbo– of wo-diploma richting planologie, sociale geografie, (steden)bouwkunde of soortelijk
  • Bekend met gemeentelijk beleid en procedures op het ruimtelijk beleidsterrein
  • Je beschikt over analyserend en adviserend vermogen
  • Je beschikt over bestuurlijke en maatschappelijke sensitiviteit
  • Beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • 24 tot 40 uur per week beschikbaar

Houd in overweging dat ofwel opgedane ervaring bij de overheid óf relevante ervaring als adviseur ruimtelijke ordening een harde eis is. Heb je geen van beide? We raden dan aan om eerst te bellen met Rolf Vogelzang (06-81651406) om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.

Aanbod

Naast vele vakinhoudelijke en leuke collega’s zijn er uiteraard genoeg redenen om te kiezen voor MRM. Hieronder vind je er alvast een aantal:

  • Bruto maandsalaris afhankelijk van je kennis en ervaring conform de CAR-UWO (schaal 10 – 11), max. €5372,- op basis van een 36-urige werkweek;
  • Meteen een contract voor onbepaalde tijd;
  • Individueel keuzebudget (12,33% per maand), vrij in te vullen voor salaris/verlof/fiscaal vriendelijke doeleinden;
  • 25 vakantiedagen o.b.v. 40 uur waarvan 5 IKB-dagen;
  • Meteen pensioen opbouwen bij StiPP Pensioenfonds;
  • Opleiding/cursusmogelijkheden binnen je vakgebied
  • Laptop en telefoon van de zaak
  • Lease-auto (elektrisch) of reiskostenvergoeding

Sollicitatieprocedure

We passen onze sollicitatieprocedure aan naar jouw specifieke situatie; zo kunnen we het traject in twee weken geheel doorlopen. 

Het 1e gesprek voer je met Linda Kies, Otto Schutte of Rolf Vogelzang (recruiters);

Het 2e gesprek voer je met Menno van der Keur of Robin Broekema (partners). 

Hebben we, na deze twee gesprekken, wederzijds vertrouwen in een mooie samenwerking? Dan ontvang je een arbeidsvoorwaardenvoorstel en teken je uiteindelijk het contract bij ons op kantoor. 

Wil je graag op een van onze vacatures reageren?

Laat je gegevens achter op dit formulier of mail ons rechtstreeks op info@mrm.nl, dan nemen we contact met je op.